Ženska fotografija u Jugoslaviji prije i nakon Drugog svjetskog rata

U članku objavljenom u online izdanju britanskog znanstvenog časopisg Photograpy & Culture, Sandra Križić Roban predstavlja niz nepoznatih ili manje poznatih fotografkinja koje su djelovale u Jugoslaviji sve do kraja 1970-ih, omogućivši razumijevanje hijerarhije rodnih odnosa i rekapitulaciju ideja i sustava vrijednosti koje su tijekom ovog razdoblja definirali gotovo isključivo muškarci. Ženski pogled razvijao se postupno, u vrijeme dok su stjecale obrazovanje i dok svjedočimo nekoliko valova feminizma. Za vrijeme

Fotografski časopisi

    Ana Šeparović istražit će časopise koji su se bavili fotografijom, a koji su izlazili na hrvatskom području od 1920-ih do 1970-ih godina. Riječ je o časopisima Foto-rekord (Zagreb, 1921–1922), Fotografski vjesnik (Zagreb, 1926–1927), Fotograf (Osijek, 1926), Fotograf (Zagreb, 1928–1936), Foto-revija (Zagreb, 1932–1941), Galerija (Ivanec, 1933–1934), Savremena fotografija (Zagreb, 1940–1941), Naša fotografija (Osijek i Zagreb, 1947–1956) i Spot (Zagreb, 1972–1978). Fokus istraživanja bit će na tekstovima koji se bave fotografskom kronikom i kritikom.    

Karantena koja je spašavala živote

                                Tijekom karantenskog razdoblja (ožujak 2020.), Stella Fatović-Ferenčić i Martin Kuhar dali su više intervjua vezanih uz kontekst pandemije SARS Covid 2.[1] Sujetnom je, naime, čovjeku 21. stoljeća bila teško shvatljiva činjenica da se karantena, taj srednjovjekovni izum, pokazala kao najučinkovitija i za sada jedina metoda u borbi s novom bolešću. Propitivala su se drevna

Između pamćenja i povijesti:  Kogojeva zbirka fotoportreta 

Između pamćenja i povijesti:  Kogojeva zbirka fotoportreta U Odsjek za povijest medicinskih znanosti Zavoda za povijest i filozofiju znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti krajem 1990-ih prenesen je dio ostavštine istaknutog dermatovenerologa Franje Kogoja (1894.-1983.) dugogodišnjeg predstojnika Klinike za dermatovenerologiju KBC u Zagrebu. Po osnutku Hrvatskoga muzeja medicine i farmacije HAZU 2014. godine ta je ostavština  prešla u ovu ustanovu. Između ostaloga, sadrži i zbirku 55 uokvirenih fotoportreta dermatologa iz različitih zemalja

Poziv na međunarodnu konferenciju “Gledati prazninu, čekati”

Institut za povijest umjetnosti – Centar Cvito Fisković u Splitu poziva vas na sudjelovanje na međunarodnom znanstveno-stručnom skupu koji se organizira 3.-5. prosinca 2020. u sklopu tjedna znanstvenih i stručnih događanja OTKRIVANJE DALMACIJE VI Gledati prazninu, čekati Potaknuta aktualnom situacijom, ova interdisciplinarna konferencija bit će posvećena povijesti i teoriji reprezentacije praznog prostora kroz medije fotografije, filma i drugih umjetničkih praksi. Jednako tako, konferencija je otvorena temi praznine, izolacije i samoće

#ostanidoma

Nakon prvotnog šoka izazvanog uvođenjem jednog sasvim neočekivanog životnog režima, uslijedila je organizacija života na skučenom prostoru – objedinjavanje dotad raspršenih svakodnevnih praksi. Unutar globalne strategije borbe protiv pandemije pod sloganom #ostanidoma, dozivajući u sjećanje Foucaultov “zatvoreni rascjepkani, sa svih strana nadgledani prostor u kojem su pojedinci stavljeni na čvrsto određeno mjesto”, definiran strogim karantenskim propisima za vrijeme haranja kuge u 17. stoljeću, poslužila sam se taktikom refunkcionalizacije prostora doma.

Do kuda grad pitaš, Sandra

Do kuda grad pitaš Sandra, iz strašno potresenog Zagreba usred pandemijske izolacije. Šetala sam centrom Splita sa sviješću da je napuštenost privremena, a povratak izvjesno oslobođen diktata masovnog turizma. Centrom koji je i tako prilično tih na kraju zime, a početak proljeća i more mirišu snažnije od tragova ljudi i kruzera koji ga preuzimaju. Sjetila sam se u toj tišini impresije prijatelja iz Milana (dok još izolacija nije došla do

Prisvojeni kadar, 21. 04. 2020. 22:11:59

Screenshot: Raqs Media Collective, Provisions for Everybody, 2018. Leonida Kovač

Radionica Etika fotografske reprezentacije

Što? Radionica Etika fotografske reprezentacije  Tko? Voditeljica Sandra Vitaljić Kada? 25.–29. 5. 2020. (precizni detalji o vremenu održavanja bit će objavljeni uskoro) Gdje? online U sklopu projekta Ekspozicija – Teme i aspekti hrvatske fotografije od 19. stoljeća do danas, koji se provodi uz financijsku podršku Hrvatske zaklade za znanosti, umjetnica Sandra Vitaljić vodit će studentsku radionicu Etika fotografske reprezentacije, namijenjenu ponajviše studentima Akademije likovne umjetnosti, Akademije dramske umjetnosti i Filozofskog

Do kuda grad, Ana?

  Razmišljala sam kako stražnje dvorište učiniti javnim mjestom, otvoriti ga za druge, da uđu i snime ono što vidim, ali pogled koji se tamo pruža je limitiran, ide samo uvis, nema širine za kojom žudimo. Neki dan rušili su ukrase na uglovnici Ilice i moje ulice. Dugo vremena nisam zagledavala u tu zgradu, jer zapuštena je kao i okolne dvije, iako su prije nekoliko godina sve tri, zapravo, svrstane