Izlaganje Leonide Kovač analizira interdisciplinarni istraživački projekt Fotokemika hrvatskog fotografa i filmskog snimatelja Silvestra Kolbasa. Fotokemika je osnovana u Zagrebu 1946. kao mali laboratorij za proizvodnju crno-bijelog fotografskog papira, fotokemikalija i jednostavnih kamera. Od 1949. kada je otvoren pogon u Samobru, tvornica se razvija u uspješnog i međunarodno prepoznatog proizvođača fotografskog, filmskog i rendgenskog filma. Njezini su proizvodi podmirivali domaće potrebe, a kvalitetniji dio asortimana plasiran je diljem svijeta. Zapošljavala je stotine kvalificiranih radnika koji su njome samoupravljali do 1991., kada je u Hrvatskoj započeo proces (kriminalne) privatizacije. Nakon bankrota zatvorena je 2012.
Projekt Silvestra Kolbasa bavi se odnosom između povijesti i materijalnosti fotografskog medija. U njegovom radu u kojemu fotografski medij priča svoju vlastitu priču, materijalnost, odnosno tjelesnost fotografskog medija ukazuje na socijalnu materijalnost. Pritom temporalnost svojstvena fotografiji postaje poprištem refleksije o tranziciji iz socijalizma u ortački kapitalizam. Već nekoliko godina Kolbas provodi dane u tami napuštenenih i devastiranih tvorničkih hala i ureda gdje pronalazi različite vrste filmova, fotopapira i kemikalija kojima je odavno istekao rok trajanja. Te filmove koristi za snimanje fotografija tvorničkih interijera kao i ostataka strojeva i različitih naprava. Snimci su načinjeni različitim analognim kamerama, a filmovi razvijeni upotrebom starih kemikalija. Ručna povećanja fotografija izvedena su na fotopapiru proizvedenom i ostavljenom u tim istim halama. Kolbasov projekt istodobno istražuje povijest tvornice Fotokemika i osobnu povijest fotografa budući da su počeci njegove snimateljske karijere neodvojivi od Fotokemikinih proizvoda koji su tijekom 1970ih i 1980ih u bivšoj Jugoslaviji simbolizirali fotografsku profesiju. Projekt Fotokemika ishodi iz pozicije situiranog znanja koje uspostavlja odnos između osobne povijesti i promjene proizvodne, ekonomske, političke i kulturne paradigme koja se dogodila na prijelazu stoljeća.
Predmet istraživanja Leonide Kovač je projekt “Fotokemika” fotografa i kinematografa Silvestra Kolbasa. Članak na ovu temu prihvaćen je za izlaganje na međunarodnoj konferenciji Darkrooms and Representations koja se trebala održati od 2. do 4. travnja 2020. u Nacionalnom pomorskom muzeju u Greenwichu. Zbog pandemije covid-19 odgođena je za sredinu rujna.