Dr. sc. Costanza Caraffa gostuje u sklopu Drugog znanstvenog kolokvija, koji se u okviru projekta Ekspozicija – Teme i aspekti hrvatske fotografije od 19. stoljeća do danas održava 2. lipnja 2022. na Institutu za povijest umjetnosti. Tom prilikom s članovima tima održat će konzultacije vezano uz teme istraživanja. Osim toga, posjetit će i fototeku Instituta te održati predavanje “Čuvanje fotografskog arhiva. Umjetnički projekti u Fototeci Kunsthistorisches Instituta u Firenzi”.
U najavi predavanja istaknula je sljedeće: “Fototeka Kunsthistorisches Instituta u Firenzi istodobno je istraživačka ustanova i laboratorij koji aktivno doprinose međunarodnoj i transdisciplinarnoj raspravi o foto arhivima u istraživanjima i društvima 21. stoljeća. Predanost proučavanju i očuvanju fotografske baštine teorijski je i metodološki utemeljena u pojmovima foto-objekata i foto-arhivskih ekosustava. Ovaj pristup građi dovodi u pitanje tradicionalne umjetničko-povijesne hijerarhije i prebacuje pozornost na naizgled nejasne brojne primjerke još uvijek uglavnom anonimnih fotografija, pohranjenih u fototeci. U suradnji s umjetnicima pojavljuju se nova razmišljanja o sustavima vrijednosti koji upravljaju (i koje proizvode) fotografski arhivi.” U svojem predavanju dr. sc. Costanza Caraffa predstavit će pojedine projekte iz proteklih godina koji pomažu povezati povijesnu perspektivu s današnjim problemima.
Costanza Caraffa magistrirala je arhitekturu (Milano, 1992.) i doktorirala povijest umjetnosti (Berlin, 2003.). Voditeljica je Fototeke Kunsthistorisches Instituta u Firenzi – Instituta Max Planck od 2006. godine. Pokrenula je seriju konferencija na temu fotografskih arhiva te je samostalno i/ili u suradnji uredila knjige Photo Archives and the Photographic Memory of Art History (2011.), Photo Archives and the Idea of Nation (2015.), Photo-Objects. On the Materiality of Photographs and Photo Archives in the Humanities and Sciences (2019.), Foto-Objekte. Forschen in archäologischen, ethnologischen und kunsthistorischen Archiven (2020.). Osim toga, urednica je posebnih izdanja časopisa Photography and Art Market around 1900 i Encounters: Handling, Placing and Looking at Photographs in Relation to Migration (oba 2020.). Godine 2009. objavila je Firentinsku deklaraciju – Preporuke za očuvanje analognih fotoarhiva. Od 2015. do 2018. bila je koordinatorica suradničkog projekta “Foto-objekti – fotografije kao (istraživački) objekti u arheologiji, etnologiji i povijesti umjetnosti” te ko-kustosica izložbe “Unboxing Photographs” (Berlin 2018.). Posljednjih godina intenzivno surađuje s umjetnicima kao što su Antonio Di Cecco, Armin Linke, Massimo Ricciardo i Akram Zaatari.